140223

Igår på väg hem så fick jag en väska i huvudet. Det var en kille som slängde upp sin väska på sin axel och slog till mig. Blev chockad, jag tänkte vem fan är det som slår mig i huvudet? Tittade mot honom och fick ögonkontakt. Han bad inte om ursäkt utan låtsades som ingenting. Allt jag kunde göra var att muttra fram ett "Ursäkta kanske". Blev arg i efterhand. Skulle sagt åt honom att hon skulle be om ursäkt. Men så är det alltid. Kommer alltid på sådant i efterhand. Förresten så verkade inte mitt inlägg om klättring ha kommit med. Men hursomhelst så var jag och Robin och klättrade förra lördagen. Vi var på Karbinklättring ute mot Älvsjö. Fick gå en bit efter att vi tagit oss till Älvsjö station. Långt söderut var det! Daskigt väder var det då också. Som nu. Det snöade för två dagar sedan men nu är allt borta nästan. Klättringen hade Robin fått i födelsedagspresent förra året och det var två timmar. Då trodde jag att vi skulle få instruktioner först i nån halvtimme kanske men instruktören band fast mig och så var det bara att köra. Okej sa jag och började klättra. Det var läskigt faktiskt. Robin tyckte det var hur skoj som helst och blev som en liten pojke igen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0