140313

Idag var det värsta konflikten på jobbet mellan två av mina manlig kollegor. Det började som en vanlig lunchdiskussion och sedan helt plötsligt började en av dom bli mer och mer aggressiv. Han höjde rösten och massor med, troligtvist, uppbyggd agg föll över. Den andra lät först honom få säga sitt men sen blev han också arg och det blev riktigt högljutt. Det var bara jag och en annan kollega som satt där och åt vår lunch men jag är glad att jag inte var ensam. Det var riktigt obehagligt att vara där just då. Den som började konflikten var så upprörd och skrek så att han spottade. Efter ett tag gick den andra iväg men blev följd och den första ångrade sig väl lite sen och ville lösa det direkt. Han såg att den andra började skriva ner hela händelsen och ville väl inte att han skulle dra in chefen. Den första sa att han ville vara hans vän och bad om ursäkt men sa samtidigt att han förlåter den andra... Han är konstig... De delar ju rum på kontoret också så vi får se hur det blir. Ikväll skulle de även på gemensam middag med kund... Oj oj oj. Jag och den andra kollegan bestämde oss för att gå ut och ta en promenad för att lämna den obehagliga atmosfären.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0