Tisdag

Jobbade och sen bar det av mot brandstationen där vi fick se en snutt av en olyckshändelse och släcka eld. Fick kväva eld med en duk över en docka och så släckte jag eld med en brandsläckare. Kul var det och väldigt hett :P. Fick lära oss att rädda en person som hade satt i halsen också men den provade jag inte på. Det var en som frågade vad man skulle göra om man inte kunde få armarna runt personen. "tja, vet faktiskt inte men man får väl på nåt sätt trycka där mot magen iallafall" Och så slog han med ett knytnävslag mot magen och det som var satt i halsen på dockan for ut. Hehe lite kul var det. Men nu är jag brandutbildad iallafall. Det är bra det. Sånt som vi lärde oss borde alla få lära sig, det är ju viktigt att veta hur man ska agera i nödsituationer.

Imorn är det personalmöte klockan 7 på morgonen. Oj det är tidigt, jag går ju upp vid den tiden, nu måste jag vara helt färdig och vara där då. Oh well pengar får jag för det.

Jävligt fint väder, mums!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0